måndag 16 april 2007

Interpunktion m.m.

Jag är den enda min bror känner som har ett favoritskiljetecken; jag älskar semikolon. Om jag har förstått brorsan rätt är det en smula nördigt att hålla sig med favoritskiljetecken. Det senare kan jag inte förstå, men kanske är det symptomatiskt att jag nu träffar en tjej som till vardags språkforskar, låt vara utan att särskilt inrikta sig på interpunktionsfrågor. Att det blivit påtagligt obloggat här på slutet hänger delvis ihop med detta träffande som förbryllar mig och har upptagit en hel del av min vakna tid på slutet. Det var ju inte meningen att jag skulle träffa en bra tjej nu. Däremot var det meningen att jag skulle få ett drömjobb, så vem är jag att klaga? Bra tjej och bra jobb. Vi får se om de båda lever upp till mina förväntningar. Så länge de gör det fortsätter jag på den inslagna vägen. Nu funderar jag på att köpa en bra bil och en bra semester också. Synd bara att CSN fått för sig att jag är skyldig dem en bra del av min nästa lön efter att ha kollat mina inkomster för två år sen. Jag tjänade faktiskt lite mer än jag trodde det året så de har i huvudsak rätt också. Typiskt. Bättre är att jag hittat min träningsmotivation och sprungit flitigt de senaste dagarna. Med lite tur kan jag gå på en hyfsad semester i bra form, även om CSN snor den bra bilen.

10 kommentarer:

Karin sa...

Vad roligt att du gillar semikolon!
Jag tycker att de används alldeles för sällan. Har insett att vissa tycker att de är helt onödiga, obegripligt....

Vilsepolisen sa...

Jag har ett hemligt projekt att smyga in ett semikolon i allt jag skriver på jobbet fram tills jag slutar i juni.

Tina sa...

låter som ett bra projekt. liksom de andra. bra

Fröken Lund sa...

Åh, jag gillar också semikolon. Härligt att livet leker och att vårkänslorna satt in.

Karin sa...

Kul...
undrar vad jag ska smyga in här den vecka jag jobbar kvar... hhm, små utdrag från "Konsten Att Vara Snäll" till alla som kan behöva det kanske...

Fröken Lund sa...

Jag har fortfarande inte fått svar av Aleks om banketten som jag mailade dig om för någon vecka sen. Hur brukar det gå till?

Karin sa...

Här på jobbet alltså, menar jag. Inte hos Vilsepolisen.

Vilsepolisen sa...

Karin: Du får smyga in vad du vill hos Vilsepolisen varje vecka.

Karin sa...

Ha ha, tack!
Tänkte smyga in att det var ju jäkligt trist med CSN. Blimey.
Ska man tjäna mer än de tror ska man alltså se till att de aldrig får veta.
Inte för att jag vill uppmuntra till svartjobb :-). Dilemmaartat alltså.

mattiasg sa...

lustigt det där. för semikolon är ju fett snyggt. det är det. o lite sådär halvsvårt att använda tycker jag, sådär så att det pirrar till varje gång det går.
snyggt det där med att allt är så bra. skönt att höra om det. om det bra. om att saker faller på plats. som en fin runda tetris.