lördag 10 mars 2007

Beslutsvånda

Jag måste ta ut lite semester, för det kommer att verka löjligt när jag slutar på mitt nuvarande jobb i sommar (och går två månader tidigare än beräknat) annars. Jag har alltså ansökt om semester sista veckan i mars och har för många bra alternativ. En flygbiljett till någon kompis någon annanstans i världen, skidåkning i familjens fjällstuga, besöka mormor och passa på att åka till Åre, följa med till Chamonix, dra nånstans där jag aldrig varit bara för att. Det bästa med situationen är att jag, kanske för första gången i mitt liv, har råd med alla de här alternativen.

Tips och råd?

Kommer jag på ett alternativ till har jag sex och kan slå en tärning.

8 kommentarer:

Chris sa...

far till limhamn i skåne. tag den lilla färjan över till dragör i danmark och nyp en ros.

superpittoreskt.

eller lär dig komparera pittoreskt. jag får då inte till det.

Vilsepolisen sa...

Perfekt! "Den grammatiska semestern - besök några spännande skiljetecken, lär dig böja obsoleta verb i pluralis" eller "Grammatiken - det perfekta resmålet för dig som i lugn och ro vill utforska interpunktionens fascinerande värld..."

Jag tror du skulle kunna öppna resebyrå på det temat. Jag blir en återkommande kund, jag lovar. Till jul vill jag besöka någon mysig partikel. Tror du du kan arrangera det?

Karin sa...

Jag vet inte om jag vågar erkänna att jag träffade din mormor för länge sen. Hon var söt. Och måste vara gammal nu.
Så jag håller på att om du väljer skidor ska du välja skidor + mormor.
Annars är ju att besöka okända platser långt bort alldeles, alldeles... underbart.
Grattis till nytt jobb och bonussemester!

Vilsepolisen sa...

Mormor är sötare än nånsin - och ganska gammal. Vad gäller jobbet så är det nya inte klart, men knappast något problem. Besynnerliga traditioner i min bransch när man är relativt ny. Alla vill ha en dåligt betald anställning utan möjlighet till förlängning efter två år. Det är en sån jag har och därför jag vet att jag ska sluta i sommar.

Karin sa...

Mhm. Nu måste vi klargöra här.
Vet du exakt-exakt vem jag är?
Alltså minns du att vi har träffats också, även det för väldigt länge sen?
I så fall måste jag utkräva ett löfte om tystnadsplikt (vilket jag redan gjort, men inte lika bestämt och precist som nu). Om inte så gör jag det i alla fall!
Blev glad att höra att hon fortfarande lever din mormor. Lustigt, världen är liten (återkommande tema).
Jaaa... er bransch. Det där måste ju vara nån slags konstig statusjakt, eller hur ;-)? (Vilket vi väl förresten alla ägnar oss åt på ett eller annat sätt...).

Karin sa...

Jag är lugn! (utom vårkänslorna då förstås, men det är ju en annan sak, svårstyrt)

Vilsepolisen sa...

jag jobbar inte med att dämpa vårkänslor. Såna ska uppmuntras.

Karin sa...

Jo, men vårkänslor är i vägen när man ska försöka vara seriös och jobba (och som du kanske vet är jag till typ 98% impulsstyrd, you get the picture...)