söndag 4 mars 2007

Middagen

Jag har återerövrat mina vardagskvällar. Den stora kontrasten mellan singelliv och parliv är att det händer så många olika saker hela tiden. Det är helt enkelt fantastiskt mycket roligare att vara killen som alltid säger ja än att vara killen som alltid säger det låter kul men jag måste kolla med... Undrar om jag låter som en notorisk toffel nu? I veckan som gick var jag i alla fall inte hemma en enda kväll. Kanske därför det var så skönt att vara hemma och göra absolut ingenting idag. Det kan i och för sig också ha hängt ihop med att lördagskvällen, liksom dess fredagsmotsvarighet, blev sen och gick i bacci tecken.
Igår var jag alltså på trevlig middag hemma hos lillebror D och hans sambo. Lillasyster A var där hon också, med sin sambo. Ytterligare några vänner dök upp och diskussionens vågor gick höga även om ämnena alltsomoftast var låga och inte så sällan med fokus på vem som kan tänkas ha min nästa flickvän i sin bekantskapskrets. Vissa saker förändras tydligen aldrig. Nu tycker jag i och för sig än så länge att det är rätt ok att vara singeln som genom vännernas försorg ska botas från sitt singelskap, även om jag inte så gärna vill bli botad. Jag är ju fullt upptagen med att njuta av min nyvunna sjukdomsinsikt.
Sällskapet upplyste mig om att världen förändrats sen jag var singel senast. Tydligen är det en helt ny sexualitet som gäller, för enligt Olle Waller så frågar kidsen idag mest om pegging. Hade aldrig hört uttrycket. Vart är världen på väg? Jag ska avsluta middagsreferatet, utan att hysa några illusioner om att det alls blir begripligt i efterhand, genom att dela med mig av det nymyntade uttrycket "som syfilis fast fint". Hur tänkvärt som helst. Den som kan gissa dess rätta kontext vinner en middag som garanterat inte kommer att följas av någon pegging.

7 kommentarer:

Karin sa...

Hm. Får erkänna att jag inte vet om jag vet vad Pegging är.
Får väl googla (men det vette sjutton om det går att få något svar med porrfiltrets aktivitetsnivå...).
TROR att jag vet i alla fall... he he.

Karin sa...

Hahhha, hade tokfel, ser man på.
Tror dock inte att du behöver känna någon press runt just DET direkt.
Men man vet ju aldrig med kidsen, de kan förvåna en.
Undvik kids så är du safe ;-).

Vilsepolisen sa...

Tack för tipset, Karin. Men om jag förstått dig rätt har du nog mer besvär med att värja dig mot kidsen än jag. Tills vidare håller jag mig till tjejer i närheten av min egen ålder.

Karin sa...

Kan vara sant.
Men tack för att du skrev "värja dig".
Har i a f upptäckt jag ofta känner någon slags märklig samhörighet med jämngamla, som inte vill infinna sig med kids. En skön känsla. Tror att du är inne på rätt spår alltså.
Men det är inte lätt att hitta rätt... för många män i den här stan. Vore lättare om man bodde i en byhåla, hade tre att välja mellan och sen var det fix. Men å andra sidan...
(Och allvarligt talat, attraktiva singelmän i 30-årsåldern är en bristvara här i stan, suck, du lär ju märka det, om du nu är i 30-årsålden. Utgår kallt ifrån att du är attraktiv ha ha)

Vilsepolisen sa...

Tre byhålor att välja mellan! Snacka om attraktiv, men det hade jag ju koll på sen tidigare att du var. Ska kanske uppdatera min info om mig själv.

Karin sa...

Ja, och nu pratade jag faktiskt om dig. Apropå attraktivitet alltså.
Den varan är väldigt relativ för övrigt. Och subjektiv. Och varierar med tiden.
Tack och lov (det roligaste som finns är att bli överraskad!).
Aha, 32.

Fröken Lund sa...

Ska erkänna att jag faktiskt precis kom på vem du är (efter en snabb koll i medlemsmatrikeln och min slutledningsförmåga efter att ha läst detta inlägg). Din lillasyster A och jag har en gemensam nära vän. Din syster och jag har setts några gånger men jag är inte säker på att hon skulle känna igen mig. Det var ganska länge sedan nu. Din identitet är dock i tryggt förvar hos mig.
:-)