tisdag 6 mars 2007

Min plan

Har diskuterat hur en lämplig starategi för att nystarta mitt utslocknade kärleksliv skulle kunna se ut med några kollegor på jobbet. Frågan var bl.a. om jag borde söka i det egna skrået (träffar mest såna) eller ej. Summan av kardemumman blev att det inte alls är nödvändigt. Det räcker om hon kan ge en hyfsad redogörelse för vad rättssäkerhet är för henne. Skicka alltså ett kortare pm i ämnet till vilsepolisen@hotmail.com så får vi se. Men känn ingen press. Jag har två kollegor som står beredda om du svarar för bra eller inte alls förstår dig på ämnet.

7 kommentarer:

Karin sa...

Man ska aldrig söka i det egna skrået.
Sa hon som uppenbarligen är mästarinna på hållbara förhållanden.
Eller inte.

Vilsepolisen sa...

Nä, det förstås, men planen utesluter ju inte att någon annan ger ett tillräckligt bra svar. vad tror du; finns det inte t.ex. en hel massa rättssäkra arkitekter därute?

Karin sa...

Tror att arkitekter överlag är alldeles för bra på att veta vad som är rätt och fel (liksom fult och snyggt, bra och dåligt) för att uppfylla mer än ganska basala krav på rättssäkerhet.
Men du helgarderade lite med kollegorna förstås...

Vilsepolisen sa...

Det är det fina i kråksången. Vi erbjuder nån för var och en.

Karin sa...

Ni är snälla ni.
Kan ni inte flytta till Rådhuset också när ni ändå är i snälltagen?
Vore så roligt att gå och gissa vem som har höga krav på rättssäkerhet och vem som har lägre av alla man möter på mornarna.
När du nu inte vill fylla den tomma platsen mittemot menar jag.

Vilsepolisen sa...

Flytta vet jag inte, men det händer ju att vi tar ut kompassriktningen åt ostsydost och håller våra AW på någon Kungsholmslokal då och då.

Karin sa...

Ses där då, ifall att det skulle råka sammanfalla med att jag är bekväm och beordrar mina kollegor att aw:a i hemtrakterna.
Men då får du lova att säga till, så jag vet att det är du, så att jag kan titta på din kostym litegrann, okej :-)?