fredag 2 mars 2007

Vardag

Diskuterade mitt havererade kärleksliv över en middag med en kusin och det slog mig att jag nog inte är riktigt singel än. Snarare själv, i en helt fantastisk mening, där alla upptänkliga detaljer i vardagen kan skölja över mig som helt nya möjligheter. Själv inte ensam. Minns knappt när jag umgicks så mycket med folk senast. I Lund kanske. Jag vill i alla fall minnas att singel oftast var att vilja vara allt annat än själv. Vad jag far efter är alltså ett slags mellanstadium, ett limbo, fast positivt. Fri kan vara det rätta ordet.

2 kommentarer:

Tina sa...

så underbart att se på det som frihet. man vet inte vad man vill vara så man testar möjligheter

Fröken Lund sa...

SpLö:are säger du? Dessutom nämns Lund? Hittar jag dig eventuellt i vår klubbmatrikel, tro? Så trevligt i sådant fall.

Vi ska snart ha en middag för gamla medlemmar. Kanske ploppar det då in en inbjudan i din mail framöver...